Ghidul Vanzatorului - Reco Imobiliare

Ghidul Vanzatorului

Agentie imobiliara Oradea: Uneori poate dorești să vezi cum este să vinzi singur o proprietate așa că noi, cei de la RECO Imobiliare, am creat acest ghid:

Ghidul vânzătorului

Etapele vânzării unui imobil

  • Stabilirea prețului corect și a condițiilor de tranzacționare
  • Pregătirea imobilului pentru vânzare
  • Promovarea pe piața imobiliară
  • 6 lucruri pe care doar un agent profesionist le poate face
  • Metode de plată
  • Consilierea de specialitate
  • Cum aleg un agent imobiliar potrivit
  • Documente necesare pentru vânzare
  • Taxe
  1. Cum stabilesc prețul corect?

Prețul unui imobil este dat de piață, iar pentru a face o estimare cât mai apropiată de realitate, e nevoie de serviciile unui specialist în imobiliare care lucrează la o agentie imobiliara profesionistă și are la îndemână instrumentele necesare analizării tuturor ofertelor existente pe piață pentru imobilele asemănătoare cu cel al dumneavoastră.

Alege RECO Imobiliare ( agentie imobiliara Oradea ) și beneficiezi de evaluare gratuită a proprietății.

Dacă refuzi ajutorul unui specialist și consideri că poți face o evaluare obiectivă, este bine să ții cont de următoarele sfaturi:

  • Detașează-te de latura subiectivă, controlează-ți emoțiile și privește totul ca pe o afacere. Imobilul tău nu poate fi mai valoros doar pentru că este al tău, acesta are o valoare asemănătoare cu celelalte imobile cu specificații similare existente pe piață.
  • Studiază piața punându-te în locul unui cumpărător, vei putea astfel să îți faci o idee despre prețurile din zona ta. Nu uita că prețul de publicare nu este egal cu prețul de vânzare, deci ține cont de marja de negociere. Cumpărătorii sunt informați și vor alege întotdeauna oferta cea mai avantajoasă așa că nu îți supra-evalua proprietatea sperând că ”poate vine unu și ii place și îmi dă cât cer”

ATENȚIE: Specialiștii RECO Imobiliare ( agentie imobiliara Oradea ) au acces la informații cu privire la prețurile imobilelor vândute în zona ta

  • Stabilește un termen limită – Vrei să vinzi acum sau să aștepți dacă, dacă mai cresc prețurile? În funcție de prețul ales, cumpărătorii își vor da seama de răspunsul tău.

În calitate de simplu vânzător, toți acești pași pot părea un calvar, însă un specialist are la îndemână toate acele instrumente de cercetare a pieței puse la dispoziția profesioniștilor în imobiliare și la care nu au are acces publicul larg.

  1. De ce trebuie să îmi pregătesc imobilul pentru vânzare?

Prima și ultima impresie contează, iar dacă acestea sunt solide, spațiul dintre ele devine aproape irelevant.

De aceea, recomandăm igienizarea imobilului în vederea pregătirii pentru vânzare.

De preferat ar fi o curățenie generală și mici reparații (un mâner rupt, o clanță defectă, un robinet nefuncțional sau alte lucruri mărunte care ar putea lăsa o primă impresie slabă).

De asemenea, imobilul trebuie să fie aerisit înainte de primirea oricărui tip de vizitatori. Un odorizant de cameră ar avea un impact pozitiv.

Nu lăsa la vedere obiecte personale precum haine, prosoape, caiete, etc.

Toate acestea de mai sus trebuiesc însoțite de pregătirea ta pentru vânzare, adică organizarea programului în așa fel încât să permiți vizionarea imobilului în intervale de timp rezonabile.

 

  1. Care sunt formele cele mai eficiente de promovare atunci când vreau să vând un imobil?

Să presupunem că ai hotărât să mergi pe cont propriu și ai trecut la faza de scoatere efectivă la vânzare a imobilului, fără o agenție imobiliară. Cele mai comune metode de promovare ar fi anunțarea familiei, vecinilor, prietenilor, cunoscuților, anunț la toate ziarele, promovarea pe anumite platforme de imobiliare, filme de prezentare, campanii social media, etc.

Fiecare variantă ar putea să îți aducă succes.

Dacă vrei totuși să îți crești considerabil șansele, ai nevoie să te adresezi unor clienți calificați, deoarece nu toată lumea care vede campania ta de promovare de pe social-media, de exemplu, este interesată de achiziționarea unui imobil.

Astfel, apelând la serviciile RECO Imobiliare imobilul tău va fi făcut vizibil către o bază de date de clienți calificați care sunt în căutarea unui imobil ca al tău, iar lucrând pe cont propriu riști să pierzi acești clienți.

De asemenea, imobilul tău va fi adus în atenția tuturor agențiilor imobiliare colaboratoare de pe piață, în anumite condiții.

Un anunț imobiliar trebuie să conțină date cu privire la tipul de imobil, suprafață, numar de camere și dispunerea acestora, modalități de plată acceptate, zonă, vicii ascunse, etc.

Anunțul imobiliar trebuie să conțină și poze relevante, cu spații largi, împrejurimile, panorama, etc.

Încearcă să faci ordine în jur atunci când fotografiezi imobilul deoarece niște haine aruncate pe pat nu vor face o impresie prea plăcută celor care îți vor vizualiza anunțul.

Specialiștii de la RECO Imobiliare ( agentie imobiliara Oradea ) se vor asigura că imobilul tău are o descriere cât mai profesionistă și cuprinzătoare, scoțând în evidență punctele forte ale proprietății tale.

  1. 6 lucruri pe care doar un agent profesionist le poate face

Suntem “Avocatul Clientului” – Va reprezentam la fel cum un avocat reprezinta clientul in instanta.

  1. Precalificare Cumparator – chestionam persoanele interesate pentru a afla: capacitatea lor finaciara, intentia reala de cumparare, de ce isi doresc tocmai aceasta proprietate, etc…
    SCOP: sa calificam, sa evitam “turistii imobiliari” si alti oameni cu alte intentii decat cumpararea si astfel sa salvam timp si sa oferim siguranta Clientului.
  2. Siguranta – nu toata lumea este de incredere! [“In tara noastra se mai si fura!”], astfel ca un “cumparator” necunoscut ar putea fi mai degraba interesat de modul in care se deschid ferestrele si/sau usile proprietatii, decat de propietatea in sine.
  3. Cumparatorul SEMNUL INTREBARII – pentru client un cumparator are un mare semn de intrebare pentru ca nu stie cu cine sta de vorba. Pentru agent, cumparatorul este SEMNUL EXCLAMARII pentru ca am aflat tot ce e necesar despre el in timpul calificarii.
    SCOP: sa pregatim astfel proprietatea incat sa se indragosteasca de ea, sa crestem sansele vanzarii
  4. Vanzatorul Suspect – impulsul de moment al vanzatorului este sa laude prea mult proprietatea. Cumparatorul profita de detalii evidentiate de vanzator in negociere. Consultantul este neutru, poate sa negocieze in avantajul vanzatorului. Consultantul are mai multe proprietati de vanzare, deci acesta este mult mai detașat.
    SCOP: Creare avantaj IN NEGOCIERE pentru vanzator
  5. Suport – consultantul este a treia parte in negociere, este implicat mai putin emotional decat vanzatorul și cumparatorul. Consultantul poate sa negocieze mult mai detașat.
    SCOP: sa crestem sansele inchiderii tranzactiei in favoarea vanzatorului.
  6. Competitie maxima intre cumparatori-lucram cu oferte scrise de la cumparatori fapt ce genereaza licitatie intre cumparatori. Astfel avem sansa sa obtinem cel mai bun pret posibil.

  1. Metode de plată

Pentru vânzarea imobilului tău variantele de plată sunt multiple:

  • Plata integrală – avantajul acesteia îl reprezintă eliminarea riscului unor întârzieri ulterioare
  • Plata prin credit bancar – poate duce de exemplu, la întârzieri de peste o lună până la primirea sumei de bani, ca în cazul creditului Prima Casă, întârzieri datorate procesului de aprobare a creditului și de acordare a finanțării
  • Plata eșalonată – un plus decisiv pe care-l poți acorda cumpărătorilor în cadrul procesului de negociere, nu trebuie privită neaparat ca pe un dezavantaj.

Atât plata eșalonată cât și plata prin credit bancar iți oferă o perioadă de timp suplimentară pentru a identifica cea mai bună variantă pentru a-ți investi banii. În cazul in care suma obținută o vei reinvesti în achiziția unei alte proprietăți imobiliare, timpul va juca în favoarea ta, pentru că o investiție imobiliară necesită în primul rând timp și echilibru

  1. De ce consiliere de specialitate și nu vânzare pe cont propriu?

De ce să alegi un profesionist în procesul de vânzare? Să vedem mai întâi ce este acela un profesionist… Atunci când întreprinzi anumite acțiuni cu regularitate, devii profesionist și dobândești acele aptitudini necesare pentru activitatea ta. De aceea, un om care tranzacționează imobile zilnic, se poate numi un profesionist în așa ceva deoarece trece prin anumite etape cu regularitate, față de publicul larg, care vinde un imobil o dată în viață de cele mai multe ori.

De aceea, recomandăm alegerea serviciilor profesionale RECO Imobiliare ( agentie imobiliara Oradea ) în procesul de vânzare a imobilului tău:

  • Pentru a avea acces la informații
  • Pentru stabilirea prețului corect, dat de condițiile actuale de piață
  • Pentru sfaturi imobiliare prețioase și asistență pe întreaga perioadă a procesului de tranzacționare
  • Pentru a beneficia de un pachet de promovare personalizat
  • Pentru expunerea imobilulului tău către clienți calificați
  • Pentru a câștiga timp
  • Pentru credibilitate
  • Pentru consiliere post-tranzactională cu privire la posibilitățile de investiție din domeniul imobiliar
  • Pentru siguranța tranzacției

 

  1. Cum îmi aleg un agent imobiliar potrivit?

Alegerea agentului imobiliar care să te reprezinte este unul din momentele cheie ale procesului tranzacțional, pentru că de el depinde desfășurarea ulterioară a evenimentelor.

Poți face o alegere proastă sau una inspirată, iar imobilul pe care-l vei cumpăra va fi un eșec total sau un adevărat succes.

Hai să facem o primă selecție, între un profesionist și un oportunist, pentru că piața imobiliară românească din păcate este foarte permisivă, oferind posibilități nelimitate de acțiune atât agenților imobiliari profesioniști, cât și celor de ocazie. Modalitățile de selecție sunt multiple, de la contactul direct, până la cel telefonic, recomandări, prezența în mediul online și offline, apartenența la un brand, etc.

Este mult mai ușor astăzi să deosebești un profesionist de un agent de ocazie, pentru că numărul celor din urmă s-a redus semnificativ în anii de criză imobiliară pe care i-am traversat.

Din acest punct de vedere putem afirma cu tărie că, pentru piața imobiliară românească a fost benefică perioada de criză imobiliară, pentru că au rezistat doar companiile mari, cu serioase resurse financiare și umane.

Va fi mult mai greu să alegi cel mai bun agent imobiliar care să te reprezinte dintre adevărații profesioniști și cei care-și spun profesioniști.

 

Un auto-intitulat profesionist:

  • Își va negocia comisionul doar pentru a încheia tranzacția, făcând astfel o concurență neloială pe piață;
  • Va apela la forme de publicitate falsă, pentru a-și atrage clienții;
  • Te va abandona dacă nu te vei decide asupra apartamentului încă de la prima întâlnire;
  • Pentru că nu va ști să identifice care sunt nevoile tale locative, îți va oferi variante atât de diferite încât nu vei mai ști ce vrei să cumperi. În plus te va convinge să-ți schimbi opțiunile doar pentru a selecta una din ofertele din lista sa;
  • Nu va fi interesat de parteneriate de durată.

 

Un specialist RECO Imobiliare ( agentie imobiliara Oradea ):

  • Va lucra pentru tine, nu pentru comision – Comisionul va veni ca o consecință a activității bine prestate
  • Un profesionist te va sfătui ce este cel mai bine să faci, nu te va obliga
  • Un profesionist are standarde și prestanță
  • Un profesionist are abilități de comunicare și stăpânește tehnicile de negociere
  • Un profesionist îți va oferi un pachet de servicii complet și personalizat astfel că vei avea parte de anumite beneficii după o colaborare cu acesta
  • Un profesionist este reprezentantul unui brand, nu este un anonim
  • Te va asista pe parcursul întregului proces de vânzare a apartamentului tău;
  • Va negocia pentru tine cel mai bun preț și cele mai bune condiții de plată;
  • Împreună cu tine, va pune bazele unui parteneriat pe termen lung.
  1. Documente necesare pentru vânzare

În calitate de vânzător, trebuie să prezinți următoarele documente:

  • actul de proprietate asupra imobilului, care poate fi după caz: contract de vânzare-cumpărare, certificat de moștenitor, contract de donație, sentință civilă definitivă și irevocabilă, etc;
  • extrasul de carte funciara, care este valabil 10 zile de la data depunerii cererii. Extrasul de carte funciară este documentul care certifică datele de identificare ale unei proprietăți, precum și situația juridică a acesteia(daca este sau nu ipotecată, daca există sau nu interdicții de înstrăinare, etc.);
  • certificatul fiscal, care se obține de la Administrația Financiară și care certifică faptul că proprietarul este la zi cu dările față de stat(impozite, taxe, amenzi, etc);
  • adeverință de la asociația de proprietari, care să arate că proprietarul este la zi cu plata cheltuielilor de întreținere, de reparații sau alte cheltuieli comune;
  • certificatul energetic, document care atestă performanța energetică a clădirii;
  • adeverința de la Electrica, care să arate că proprietarul este cu plațile la zi;
  • actele de identitate ale proprietarilor;
  • certicatul de căsătorie (dupa caz);
  • declarație de la primărie (dupa caz) cu specificarea că imobilul nu este revendicat sau notate procese in circuitul civil, în situația în care imobilul a fost dobândit în baza Legii 10 sau 112.

 

  1. Ce taxe trebuie să plătesc atunci când vând un imobil?

Atunci când vinzi un imobil trebuie să plătești:

  • impozitul pe tranzacții imobiliare – 3% pentru valoarea care trece peste suma de 450.000lei
  • comision agentie imobiliara
  • taxa pentru certificatul de energetic
Folosim Cookies Site-ul nostru foloseste cookies pentru a imbunatati experienta navigarii si a oferi servicii mai usor de utilizat.
Informatii detaliate despre cum le folosim in site si cum poti gestiona consimtamantul vei putea gasi in
Termeni si conditii de confidentialitate si Setari personalizate cookies Sunt de acord